Uticaj (muzičkih) festivala na turističku destinaciju

Uticaj (muzičkih) festivala na turističku destinaciju

Foto: pixabay
#Muzički april

– Piše: Aleksandra Govedarica –

Kulturni događaji imaju izuzetno veliki značaj u privlačenju turista na destinaciju. Jedan aspekt tematske podvrste kulturnog turizma jeste turizam festivala, koji pokreće ogroman broj ljudi dajući tom mjestu prepoznatljivost i atraktivnost. Festivali su javne tematske proslave, koje su povod za zabavu i razonodu.

S obzirom na mjesec muzike – april danas se bavimo baš tom temom – muzičkim festivalima. Muzički festivali mogu biti bitan alat za promovisanje jedne turističke destinacije, kao i imati značajan udio u turizmu cjelokupne zemlje.

Marketing je možda glavna stavka jednog događaja. Kroz pravilno implementiran marketinški miks, gdje je cijena, mjesto, usluga ali i promocija od istog značaja moguć je uspjeh privlačenja posjetilaca jedne manifestacije. Kroz festivale, osobito muzičke, primjećuje se ogroman ekonomski i socio-kulturni uticaj na destinaciju, odnosno lokalno stanovništvno iste. Fenomeni globalizacije i internacionalizacije igraju ulogu u ovom promovisanju različitih kultura na festivalima.

Foto: pixabay

Ipak, festivali su zaista nosioci brojnih prednosti, ali i nedostataka za turizam jedne države. Kada govorimo o pozitivnim uticajima na destinaciju, mogu se istaći dijeljenje iskustva, upoznavanje novih kultura, njegovanje tradicije destinacije, uključenost lokalaca u uspjeh destinacije, poboljšavanja profila i stvaranje imidža destinacije, stvaranje ekološke svijesti, ali i razvoj sposobnosti administracione i komunikacijske prirode. Kao najvažnija prednost ističe se produžetak sezona (ukoliko se festival održava van sezone), kao i poboljšavanje infrastrukture i smještajnih kapaciteta da bi se zahtjevi posjetilaca ispunili u potpunosti. Međutim, uvijek su tu negativni uticaji koje svaka turistička destinacija nastoji da otkloni ili barem umanji. Tiču se otuđenosti, neobičnog ponašanja usljed socijalne dislokacije, buke, zagađenosti, gužvi, neodgovornosti, rizika neuspjeha, upotrebe opojnih sredstava, ali i brojih devastacija destinacije prouzrokovane masovnim turizmom.

Da bi se događaj organizovao potrebni su razni resursi. Pored ljudskih koji su krucijalni u svakom vidu ove uslužne grane, finansijski, organizacioni, informatički, ali i marketinški su neophodni. Usljed dinamičnog okruženja, novih zahtjeva i savremenih trendova “novog doba”, organizatori moraju biti kreativni, jedinstveni i inovativni. To je ustvari jedini način da se ostvari zapaženo, prepoznatljivo mjesto u svijetu raznovrsnih sadržaja.

Foto: pixabay

Svakako prednost koja izdvaja, jeste neobična i nesvakidašnja lokacija festivala kao takvih, gdje klimatski faktor igra bitnu ulogu. Najuspješniji su oni muzički festivali koji se kombinuju sa ostalim kulturnim događajima koji se tada promovišu. Pored teme muzike kao glavnog motiva, česte su promocije hrane i pića, ali i promocije knjiga, filmova, često i društvene igre, ali i izleti na turističkoj lokaciji.

Svaka zemlja koja ima prepispozicije za razvoj festivalskog turizma treba iskoristiti šanse, ne samo u pogledu kreiranja dodatnih prihoda u smislu finansija, već i obezbjeđivanju prepoznatljive svjetske pozicije grada simbola nekog festivala, koji će u budućnosti jako podstaći  razvoj turizma.

Message
x