Kalezić: Umjetnost nije moj poziv, to je moj način života

Kalezić: Umjetnost nije moj poziv, to je moj način života

Foto: Tijana Gačević

Autor: Tamara Gavrić –
Fotograf: Tijana Gačević –

Monodramu “SOULFOOD”, koja je nastala po tekstu iz romana Žane Poliakov, u adaptaciji, režiji i izvođenju našeg a svjetskog umjetnika Slavka Kalezića, svoju premijeru će doživjeti 11. maja na sceni Studio Crnogorskog narodnog pozorišta. Kalezić nam je kazao da je radio na ovom projektu tačno godinu dana, a da je plan bio da trajanje monodrame bude namanje pedeset minuta, a najviše sat vremena.

Na jučerašnjoj konferenciji Kalezić je otkrio šta za njega znači ovaj projekat i šta njime ujedno proslavlja:

Foto: Tijana Gačević

“Ovo je san o kojem sam maštao godinama i mislim da je došao trenutak i da sam stasao u smislu da mogu da iznesem pozorišna forma kakva je monodrama. “Soulfood” je za mene jedna životna priča, poseban segment mog života, a upravo ovom monodramom proslavljam 15 godina mog profesionalnog rada”.

Kalezić nam je objasnio da je tokom jednog sasvim obične šetnje kroz Novi Sad došao u dodir sa magazinom koji mu je skrenuo pažnju svojim izgledom, čija je urednica bila upravo Poliakov. Ona ga je u tom trenutku zainteresovala, pa je počeo da istažuje njeno književno stvaralaštvo. Tokom istraživanja naišao je na knjigu pod nazivom “Soulfood”, koja mu je kasnije poslužila kao tekst za najavljenu monodramu.

Onog trenutka kada sam pročitao “Soulufood”, priznaću Vam da sam osjetio potrebu da dođem u kontakt sa Žanom, jer životna tematika kojom se ona bavi jeste nešto što bi moglo da zaživi na monodrami – kazao je Kalezić.

On nam je pojasnio da se on od tog trenutka nije odvajao od pomenute knjige, pa da se uvijek nalazila na njegovom stolu, a kada je došlo do prvog zatvaranja u državi zbog korona virusa, odlučio je da krene u adaptaciju.Većinu posla je odradio sam, ali je svakako pomenuo i saradnike koji su mu bili od pomoći, rekavši da je scenografiju prepustio Ivanki Vani Prelević, a kostim Gordani Bulatović. Šminku će raditi Vukica Čabarkapa, Dušanka Belada video,a za svjetlo i ton su zaduženi Mili Malović i Mladen Nikčević.

Posterom kojim se najavljuje pomenuta monodrama bavila se Iva Ivanović, a poster je ustvari simbol ljepote življenja. Na pitanje o čemu govori njegova predstava, kome je posvećena i na koji način je moguće pronaći granicu kada glumac igra žensku ulogu Kalezić nam je objasnio:

Foto: Tijana Gačević

“Baš sam radio na toj granici, i ako ljudi znaju da volim da eksperimentišem. Žena koja je prikazana na posteru je žena koja je svoja, koja simbolizuje jačinu i snagu i ona je sve ono što žena treba da ima. Ljutim se kada čujem da da žene kažu da su im djeca na prvom mjestu, jer smatram da one same sebi moraju biti prioritet. Upravo tom tematikom se bavim u ovoj predstavi, šta znači biti roditelj i šta znači imati dijete. Ne kaže se u avionu dzabe prvo masku stavite sebi, pa onda djetetu.” On nam se pohvalio i nekim od komentara koje je dobio tokom održavanja neke od generalnih proba, rekavši da mu jedna koleginica poručila da je ta žena koju on igra, toliko slatka da bi voljela da je ima u svom okruženju svaki dan.

Saznali smo da bi Kalezić volio da ova predstava živi godinama, i da mu nikada neće dosaditi koliko god puta je bude igrao. Na pitanje da li će sebi dopustiti improvizaciju tokom igranja predstave Kalezić je istakao: “Improvizacija je takođe segment koji se izučava na akademiji, ali s obzirom na to da je Žana napisala predivan tekst, ja sebi neću davati puno slobode u tom smislu jer stvarno želim da ispoštujem to božanstveno štivo”.

Saznali smo da je plan da predstava bude u trajanju između 50 minuta i sat vremena, ali i da ćemo u predstavi moći da vidimo pored glume, pjesmu i ples ali iz neke druge perspektive.

Foto: Tijana Gačević

“Ima plesa i pjesme, ali iz druge perspektive. Mislim da sam porastao kao glumac kroz projekat “Soulfood”, ali sam ostavio te neke sopstvene upečatljivosti koje će biti u drugom planu. Ovdje su ipak u prvom planu glumački izraz, glumačka sredstva, glumačka prilagođenja i taj život koji se desi u tom jednom satu”, zaključio je Kalezić.

Najavio je da će od sledećeg mjeseca za monodrama “Soulfood”, regularno moći da se kupe karte i izrazio zadovoljstvo što se premijera dešava upravo u njegovom matičnom pozorištu.

SOULFOOD – PREMIJERA 11. MAJ; STUDIO CRNOGORSKO NARODNO POZORIŠTE

Message
x